Xerrades dinàmiques i tallers vivencials en les quals Gerard Gual (Professional Coach Certified per la International Coach Federation, amb més de 2500 sessions realitzades) utilitza la seva experiència i recorregut en el coaching per plantejar debats sobre aspectes crucials en el desenvolupament dels joves i temes sobre qüestions clau del nou paradigma de l’educació.
Exemples de conferències:

CONFERÈNCIA: GESTIÓ DEL FUTUR

Punt de partida

¿Què esperen els joves del futur? ¿Què els mou, motiva o il·lusiona? ¿Quina vida volen portar i per què? ¿Com podem ajudar a que facin realitat els seus somnis?
Les característiques, hàbits i valors dels adolescents actuals han portat a que sovint es posi l’accent en la seva tendència a la frustració, la poca capacitat d’esforç, la dependència de la tecnologia i la falta de focus. No obstant, darrere d’aquestes consideracions s’amaguen joves capaços i compromesos, el potencial dels quals suposa un nou paradigma que cal comprendre per poder ajudar-los en el seu camí cap el món adult.

 

Objetiu

Posar en perspectiva les característiques i necessitats dels adolescents per valorar com, amb eines del coaching i lideratge empàtic, es pot tenir un impacte positiu en el desenvolupament del seu potencial, acompanyant en la consecució dels seus objectius, aportant sentit al seu dia a dia per encarar el futur i convertir-lo en un repte estimulant, no en una preocupació.

 

Conceptes a treballar a la conferència

  • Nous reptes que el futur planteja als joves.
  • CaraCaracterístiques de la generació Z (adolescents actuals).
  • Lideratge transaccional (recompensar comportaments), lideratge motivacional (orientar a objectius) i lideratge transformacional (fomentar el compromís i els valors): diferents mètodes d’ajudar a enfocar el futur.
  • Comunicació eficient entre mares/pares-fills/filles: empatia i assertivitat.
  • Com potenciar les aptituds dels fills/filles estudiants (ajudar a canviar comportaments negatius per actituds possibilitadores).
  • Gestió de la incertesa.
  • Gestió de l’èxit i del fracàs: l’equivocació com aprenentatge.
  • Veure el futur com un repte estimulant, no una obligació.

THINK OUTSIDE THE BOX: EDUCAR EN LA CREATIVITAT

Punt de partida

Think outside the box (“pensar fora de la caixa”, pensar lateralment, ésser creatiu), és una exigència dins d’un context social i laboral fluctuant, on raonar més enllà dels esquemes preestablerts suposa un valor afegit. El desenvolupament del pensament creatiu és essencial per l’adaptabilitat i la innovació, valors imprescindibles pel progrés personal, acadèmic i laboral.

 

Objetiu

Oferir una reflexió constructiva sobre una habilitat que els joves hauran de desenvolupar per generar impacte en el futur immediat. Com potenciar el pensament creatiu, com inculcar una actitud predisposada a la innovació, com incrementar el potencial dels joves i que aquests disposin d’eines per adaptar-se a les exigències del món laboral.

Conceptes treballats a la conferència

  • Nou paradigma: ¿Què s’espera dels joves? ¿Quines són les necessitats professionals que hauran de cobrir?
  • El pensament creatiu com a eina d’innovació.
  • El pensament creatiu coma eina d’adaptació.
  • La creativitat com a compromís.
  • Sortir de la zona de confort.
  • Desenvolupar el talent jove.

Completa el següent formulari i envia’ns les teves preguntes. Et contestarem el més aviat possible:

Escriu-nos: